Polityka prywatności dla użytkowników serwisu internetowego Kina Bajka w Lublinie, działającego pod domenami: http://kinobajka.nazwa.pl, http://kinobajka.info, http://kinobajka.pl

Repertuar

Lis
23
sob
Klub Filmowy Seniora: Irlandczyk (Sala Czerwona)
Lis 23@10:00
Klub Filmowy Seniora: Van Gogh. U bram wieczności (Sala Niebieska)
Lis 23@10:30
Lis
30
sob
Klub Filmowy Seniora: Jak poślubić milionera (Sala Czerwona)
Lis 30@10:00
Klub Filmowy Seniora: Na noże (Sala Niebieska)
Lis 30@10:30
Gru
4
śr
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Amazing Grace: Aretha Franklin (Sala Czerwona)
Gru 4@20:00

Przed seansem krótki wstęp dziennikarza muzycznego lub muzyka jazzowego, lampka wina lub kufel piwa.

Kup

Aretha_plakatwww.jpg15 listopada do studyjnych kin w Polsce trafi „Amazing Grace: Aretha Franklin” – dokument, poświęcony Arecie Franklin, będący zapisem jej historycznego koncertu z 1972 roku – sesji nagraniowej do płyty „Amazing Grace”, która stała się najlepiej sprzedającym się albumem gospel wszech czasów i jednym z najważniejszych w dorobku Amerykańskiej Królowej Soul.

Film wyreżyserował Sidney Pollack (wówczas świeżo po Oskarze za „Czyż nie dobija się koni?”) oraz Alan Elliott. Ze względu na brak możliwości synchronizacji obrazu z dźwiękiem film przeleżał na półce 46 lat. Dopiero nowoczesna technologia komputerowa pozwoliła ukończyć dzieło Pollacka. Chociaż na swoją premierę dokument czekał niemal pół wieku, nie stracił ani odrobiny świeżości i siły.

W filmie występują (we własnej osobie): Aretha Franklin, James Cleveland, Southern California Community Choir, C.L. Franklin, Alexnader Hamilton, Bernard Pretty Purdie, Chuck Rainey, Clara Ward, Mick Jagger, Sydney Pollack, Charlie Watts.

Każdy zasługuje, aby Aretha Franklin zabrała go na księżyc. Nie bierzcie husteczek do kina – przynieście recznik! – The New York Times

Amazing Grace sprawi, iż będziesz miał wrażenie, jakbyś ujrzał TWARZ SAMEGO BOGA. Głos Arethy to bezsprzecznie dar samego Boga. – Rolling Stone

Jeśli kiedykolwiek mieliśmy do czynienia z aktem filmowego zmartwychwstania – to właśnie w tym filmie – Washington Post

Film zostanie pokazy w kinowym cyklu dokumentalnym #kinojazz, którego celem jest propagowanie jazzu poprzez przybliżanie postaci wielkich muzyków i ich twórczości. Twórcami cyklu są Musicine i Fundacja EuroJAZZ.

Za sprawą #kinojazz Polscy widzowie mieli okazję obejrzeć takie dokumenty jak: „Blue Notes Records. Beyond Notes”, „Chasing Trane. Historia Johna Coltrane’a” (film pokazany wyłącznie w dniu urodzin Coltrane’a 23.09.2019 w 15 kinach w całej Polsce) oraz „Miles Davis. Birth Of The Cool” (w kinach do 31.10.2019).

Sty
8
śr
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Ella Fitzgerald: Just One of Those Things (Sala Czerwona)
Sty 8@20:00
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Ella Fitzgerald: Just One of Those Things (Sala Czerwona)

Przed seansem krótki wstęp dziennikarza muzycznego lub muzyka jazzowego, lampka wina lub kufel piwa.

Kup

Ella Fitzgerald była 15-letnią dziewczyną z ulicy, kiedy wygrała konkurs talentów w 1934 roku w Apollo Theatre w Harlemie. W ciągu kilku miesięcy stała się gwiazdą. „Ella: Just One of Those Things” to niezwykła podróż przez sześć dekad pokazująca w jaki sposób jej wysublimowany głos, przekształca tragedie które przeżyła i problemy jakie napotkała, w radość.

W filmie wykorzystano niepublikowane wcześniej zdjęcia i nieznane wywiady, aby w pełni opowiedzieć historię jej muzyki i ożywić Ellę – czarną kobietę, która robi karierę w obliczu wszechobecnego i przerażającego rasizmu.

Oto Ella, której świat nigdy nie znał – niezłomna, zamyślona, zabawna i olśniewająca muzyczna innowatorka. Film pokazuje także zaangażowanie Elli w wojnę o prawa obywatelskie. Bada też wewnętrzne konflikty, które zawsze prześladowały tę wyjątkowo zamkniętą w sobie kobietę: walkę o pogodzenie pragnienia adoracji z tęsknotą za domem, za mężem i synem. W czasach, gdy była największą gwiazdą na świecie, jej pianista i przyjaciel Oscar Peterson powiedział, że ​​Ella jest „najbardziej samotną kobietą na świecie”. Ale jak mówi Jamie Cullum: „jej muzyka jest jednym z powodów, dla których warto być na tej planecie”.

W sobotę 15 czerwca 1996 roku era śpiewającego jazzu odeszła wraz ze śmiercią Elli Fitzgerald. Była ostatnią z czterech największych jazzowych wokalistek (oprócz Billie Holiday, Sarah Vaughan i Carmen McRae), która wyrażała najbardziej płodny okres w historii wokalistyki jazzowej. Ella była obdarzona nadzwyczajnym głosem i zdolnościami, które dały o sobie znać, gdy miała ona zaledwie 16 lat i wstąpiła do The Chick Webb Orchestra w 1935 roku. Z dorobkiem przekraczającym 200 nagranych albumów, najlepiej czuła się w kompozycjach pisanych przez Lorenza Harta, Richarda Rodgersa, George’a Gershwina czy Cole’a Portera. Żaden inny wykonawca jazzowy oprócz niej nie zdobył 13 statuetek Grammy, nikt inny nie wygrał w kategorii najlepsza wokalistka jazzowa trzy razy z rzędu. Znakomicie czuła się w wolnych, nastrojowych kompozycjach. Także jej wyjątkowa technika „scatowania” sprawiała, iż Ella pracowała z wieloma utalentowanymi muzykami, którzy doceniali i podziwiali jej nadzwyczajny dar wyrażania emocji śpiewem. To zachwyt nad jej głosem sprawił również, że Ella pojawiła się w kilku filmach. Ostatnie lata życia spędziła w odosobnieniu, cierpiąc na niewydolność serca oraz na cukrzycę, której komplikacje wymogły amputację obu nóg.