Polityka prywatności dla użytkowników serwisu internetowego Kina Bajka w Lublinie, działającego pod domenami: http://kinobajka.nazwa.pl, http://kinobajka.info, http://kinobajka.pl

Repertuar

Lis
16
sob
Klub Filmowy Seniora: 1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 16@10:00
Klub Filmowy Seniora: Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 16@10:30
Był sobie pies 2 (Sala Czerwona)
Lis 16@12:00
Basia 3 (Sala Niebieska)
Lis 16@12:30
Stan wyjątkowy (Sala Niebieska)
Lis 16@13:30
Festiwal ARKA: Niesamowita łaska/Amazing Grace: Aretha Franklin (Sala Czerwona)
Lis 16@14:00

Rezerwuj/Kup

Aretha_plakatwww.jpgNiesamowita łaska/Amazing Grace: Aretha Franklin

Amazing Grace: Aretha Franklin” to dokument poświęcony Arecie Franklin, będący zapisem jej historycznego koncertu z 1972 roku – sesji nagraniowej do płyty „Amazing Grace”, która stała się najlepiej sprzedającym się albumem gospel wszech czasów i jednym z najważniejszych w dorobku Amerykańskiej Królowej Soul.

Film wyreżyserował Sidney Pollack (wówczas świeżo po Oskarze za „Czyż nie dobija się koni?”) oraz Alan Elliott. Ze względu na brak możliwości synchronizacji obrazu z dźwiękiem film przeleżał na półce 46 lat. Dopiero nowoczesna technologia komputerowa pozwoliła ukończyć dzieło Pollacka. Chociaż na swoją premierę dokument czekał niemal pół wieku, nie stracił ani odrobiny świeżości i siły.

W filmie występują (we własnej osobie): Aretha Franklin, James Cleveland, Southern California Community Choir, C.L. Franklin, Alexnader Hamilton, Bernard Pretty Purdie, Chuck Rainey, Clara Ward, Mick Jagger, Sydney Pollack, Charlie Watts.

Każdy zasługuje, aby Aretha Franklin zabrała go na księżyc. Nie bierzcie husteczek do kina – przynieście recznik! – The New York Times

Amazing Grace sprawi, iż będziesz miał wrażenie, jakbyś ujrzał TWARZ SAMEGO BOGA. Głos Arethy to bezsprzecznie dar samego Boga. – Rolling Stone

Jeśli kiedykolwiek mieliśmy do czynienia z aktem filmowego zmartwychwstania – to właśnie w tym filmie – Washington Post

Film zostanie pokazy w kinowym cyklu dokumentalnym #kinojazz, którego celem jest propagowanie jazzu poprzez przybliżanie postaci wielkich muzyków i ich twórczości. Twórcami cyklu są Musicine i Fundacja EuroJAZZ.

Za sprawą #kinojazz Polscy widzowie mieli okazję obejrzeć takie dokumenty jak: „Blue Notes Records. Beyond Notes”, „Chasing Trane. Historia Johna Coltrane’a” (film pokazany wyłącznie w dniu urodzin Coltrane’a 23.09.2019 w 15 kinach w całej Polsce) oraz „Miles Davis. Birth Of The Cool” (w kinach do 31.10.2019).

44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 16@15:45
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 16@16:00
1800 gramów (Sala Niebieska)
Lis 16@18:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 16@18:15
1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 16@20:15
Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 16@20:20
Lis
17
nie
Był sobie pies 2 (Sala Czerwona)
Lis 17@12:00
Basia 3 (Sala Niebieska)
Lis 17@12:30
Stan wyjątkowy (Sala Niebieska)
Lis 17@13:30
Festiwal ARKA: Schronienie w chmurach (Sala Czerwona)
Lis 17@14:00

Rezerwuj/Kup

Schronienie w chmurach

Historia Besnika, samotnego pasterza i muzułmanina, nawiedzonego niespełnioną miłością. Jest synem katolickiej matki i ojca, byłego komunistyczy, którym opiekuje się w albańskiej wiosce w górach. Wiosce, w której chrześcijanie i muzułmanie znaleźli sposób na pokojowe współistnienie. Nawet po odkryciu, że stary meczet był kościołem i że budynek był tak naprawdę dzielony przez dwie religie w przeszłości, można zachować spokój życia codziennego. Jednak po śmierci ojca drastyczne zmiany zagrażają rodzinie Besnika, a pasterz jest zmuszony szukać własnej drogi.

44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 17@15:45
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 17@16:00
1800 gramów (Sala Niebieska)
Lis 17@18:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 17@18:15
1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 17@20:15
Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 17@20:20
Lis
18
pon
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 18@11:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 18@14:00
44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 18@15:45
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 18@16:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 18@18:15
Lis
19
wt
Basia 3 (Sala Niebieska)
Lis 19@09:30
Stan wyjątkowy (Sala Niebieska)
Lis 19@13:30
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 19@14:00
44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 19@15:45
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 19@16:00
1800 gramów (Sala Niebieska)
Lis 19@18:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 19@18:15
1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 19@20:15
Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 19@20:20
Lis
20
śr
Basia 3 (Sala Niebieska)
Lis 20@09:30
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 20@10:00
Stan wyjątkowy (Sala Niebieska)
Lis 20@13:30
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 20@14:00
44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 20@15:45
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 20@16:00
1800 gramów (Sala Niebieska)
Lis 20@18:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 20@18:15
1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 20@20:15
Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 20@20:20
Lis
21
czw
Stan wyjątkowy (Sala Niebieska)
Lis 21@13:45
44 FPFF – nagroda publiczności: Boże Ciało (Sala Niebieska)
Lis 21@16:00
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ lektor
Lis 21@16:00
1800 (Sala Niebieska)
Lis 21@18:15
Nieplanowane (Sala Czerwona)/ napisy
Lis 21@18:15
1800 gramów (Sala Czerwona)
Lis 21@20:15
Ukryta gra (Sala Niebieska)
Lis 21@20:20
Lis
22
pt
Uwaga! Premiera: Irlandczyk (Sala Czerwona)
Lis 22@18:30
Lis
23
sob
Klub Filmowy Seniora: Żelazny most (Sala Czerwona)
Lis 23@10:00
Klub Filmowy Seniora: Supernova (Sala Niebieska)
Lis 23@10:30
Festiwal ARKA: Odwaga w ogniu (Sala Czerwona)
Lis 23@14:00

Rezerwuj/Kup

bravery-under-fire-poster-copy-1Odwaga w ogniu

Ksiądz Willie Doyle był irlandzkim jezuitą, który zaciągnął się do armii brytyjskiej w 1915 r. Chciał być na polu bitwy z żołnierzami, kiedy najbardziej go potrzebowali . Film jest spojrzeniem na  bohaterskie życie jezuity. Był człowiekiem tak odważnym, że  podczas I Wojny Światowej niezliczoną ilość razy wbiegał na „ziemię niczyją”, aby zaciągnąć żołnierzy w bezpieczne miejsce lub położyć się obok nich, dając im ostatnie obrzędy. Odwaga pod ostrzałem obejmowała także trening duchowy ks. Williego Doyle’a przez całe życie. Był tak pobożny, że wstawał wcześnie, aby pływać i modlić się w lodowatym jeziorze w zamku Rathfarnham. Potrafił również modlić się przez całą noc na linii frontu.

Lis
24
nie
Festiwal ARKA: Życie w górach (Sala Czerwona)
Lis 24@14:00

Rezerwuj/Kup

Spotkanie z podróżniczką odbywającą trekkingi po najwyższych górach świata – Himalajach i Karakorum. Opowieść o ludziach, miejscach, emocjach, przeżyciach.

Życie w górach

Pięknie sfilmowany, niesamowity obraz ludzkiej pasji, która stała się istotą życia. Majestatyczność górskich krajobrazów napawa szczególnym lękiem. Kolumbia Brytyjska to prowincja Kanady, której 75% terenu stanowią góry, ale jej mieszkańcy rzadko wyruszają na dalekie górskie wyprawy. Jednak dla niektórych to góry stanowią centrum i sens życia.
Martina Halik i jej 60 – letnia mama Tania, jako pierwszy kobiecy zespół, wyruszają na 2300-km górski trekking z Kanady na Alaskę, wzdłuż niebezpiecznego pasma Gór Nadbrzeżnych. W ich historię wplecione są opowieści o ludziach, którzy wybrali życie w górach: zakonnic, które właśnie tutaj najbardziej czują bliskość Boga, artysty – tworzącego śnieżne obrazy czy parze, która od 50 lat żyje w głębokiej dziczy, bez dostępu do prądu.

Lis
27
śr
Kobiece Wieczory Filmowe: Jak poślubić milionera (Sala Czerwona)
Lis 27@19:30

Przed seansem drobny poczęstunek, losowanie upominków od naszych sponsorów i partnerów, a także spotkanie z gościem – to atrakcje, które czekają na wszystkie Panie, które zdecydują się odwiedzić kino Bajka podczas specjalnego wieczoru zorganizowanego z myślą o nich.

Kup

„Jak poślubić milionera” to komediowy przewodnik dla wszystkich, którzy marzą o szczęśliwych związkach. Główni bohaterowie filmu zamiast czekać, aż ślepy los ześle im upragnioną miłość, biorą sprawy w swoje ręce i zapisują się na kurs gwarantujący znalezienie drugiej połówki.

Oczywiście, jeśli przy okazji okaże się, że wybranek serca jest milionerem, nikt nie będzie przecież składać reklamacji. Czy faktycznie istnieją sprawdzone metody uwodzenia, które działają na wszystkich mężczyzn? Co można, a czego absolutnie nie wolno robić na pierwszej randce? Jak znaleźć miłość i nie zepsuć wszystkiego w jeden dzień? Odpowiedź już wkrótce w kinach. 

Wyk.: Małgorzata Socha, Michał Malinowski, Anita Sokołowska, Małgorzata Foremniak, Iwo Rajski, Piotr Polk, Wojciech Mecwaldowski, Mikołaj Roznerski, Edyta Olszówka, Paweł Ławrynowicz, Justyna Steczkowska, Julia Wieniawa, Michał Czernecki, Nikodem Rozbicki, Wenanty Nosul, Kornelia Maciejewska, Sławomir Orzechowski, Mikołaj Cieślak, Sebastian Stankiewicz, Julia Kuczyńska, Ewa Wachowicz, Marcin Szczurkiewicz, Katarzyna Kwiatkowska.

Lis
29
pt
Uwaga! Premiera: Historia małżeńska (Sala Czerwona)
Lis 29@19:45
Lis
30
sob
Klub Filmowy Seniora: Jak poślubić milionera (Sala Czerwona)
Lis 30@10:00
Klub Filmowy Seniora: Na noże (Sala Niebieska)
Lis 30@10:30
Festiwal ARKA: Odrodzenie (Sala Czerwona)
Lis 30@14:00

Rezerwuj/Kup

Spotkanie z ks. Krzysztofem Kasperkiem – kapelanem aresztu śledczego w Lublinie i ośrodka dla nieletnich.

Odrodzenie

Dwoje bohaterów uwikłanych w trudną historię, to belgijska opowieść od kondycji człowieka w filmie Kristofa Hoornaerta „Odrodzenie/ Resurrection”.
Młody mężczyzna zabija w lesie swojego brata, a następnie próbuje zmyć z  siebie ślady zbrodni. Starszy mężczyzna znajduje bohatera i postanawia dać mu schronienie.  W ciszy natury rozgrywa się dramat wewnętrzny. Tajemnicza historia pozwala widzom zagłębić się za zakamarki duszy stawiają pytania o odpowiedzialność, winę, karę i odkupienie.

Gru
1
nie
Festiwal ARKA: 15 sierpnia/ Across her body (Sala Czerwona)
Gru 1@14:00

Rezerwuj/Kup

15 sierpnia/ Across her body

Gru
4
śr
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Amazing Grace: Aretha Franklin (Sala Czerwona)
Gru 4@20:00

Przed seansem krótki wstęp dziennikarza muzycznego lub muzyka jazzowego, lampka wina lub kufel piwa.

Kup

Aretha_plakatwww.jpg15 listopada do studyjnych kin w Polsce trafi „Amazing Grace: Aretha Franklin” – dokument, poświęcony Arecie Franklin, będący zapisem jej historycznego koncertu z 1972 roku – sesji nagraniowej do płyty „Amazing Grace”, która stała się najlepiej sprzedającym się albumem gospel wszech czasów i jednym z najważniejszych w dorobku Amerykańskiej Królowej Soul.

Film wyreżyserował Sidney Pollack (wówczas świeżo po Oskarze za „Czyż nie dobija się koni?”) oraz Alan Elliott. Ze względu na brak możliwości synchronizacji obrazu z dźwiękiem film przeleżał na półce 46 lat. Dopiero nowoczesna technologia komputerowa pozwoliła ukończyć dzieło Pollacka. Chociaż na swoją premierę dokument czekał niemal pół wieku, nie stracił ani odrobiny świeżości i siły.

W filmie występują (we własnej osobie): Aretha Franklin, James Cleveland, Southern California Community Choir, C.L. Franklin, Alexnader Hamilton, Bernard Pretty Purdie, Chuck Rainey, Clara Ward, Mick Jagger, Sydney Pollack, Charlie Watts.

Każdy zasługuje, aby Aretha Franklin zabrała go na księżyc. Nie bierzcie husteczek do kina – przynieście recznik! – The New York Times

Amazing Grace sprawi, iż będziesz miał wrażenie, jakbyś ujrzał TWARZ SAMEGO BOGA. Głos Arethy to bezsprzecznie dar samego Boga. – Rolling Stone

Jeśli kiedykolwiek mieliśmy do czynienia z aktem filmowego zmartwychwstania – to właśnie w tym filmie – Washington Post

Film zostanie pokazy w kinowym cyklu dokumentalnym #kinojazz, którego celem jest propagowanie jazzu poprzez przybliżanie postaci wielkich muzyków i ich twórczości. Twórcami cyklu są Musicine i Fundacja EuroJAZZ.

Za sprawą #kinojazz Polscy widzowie mieli okazję obejrzeć takie dokumenty jak: „Blue Notes Records. Beyond Notes”, „Chasing Trane. Historia Johna Coltrane’a” (film pokazany wyłącznie w dniu urodzin Coltrane’a 23.09.2019 w 15 kinach w całej Polsce) oraz „Miles Davis. Birth Of The Cool” (w kinach do 31.10.2019).

Gru
6
pt
Mikołajki w kinie Bajka: Kraina Lodu 2 (Sala Czerwona)
Gru 6@09:00
Mikołajki w kinie Bajka: Kraina Lodu 2 (Sala Czerwona)
Gru 6@11:00
Gru
13
pt
Uwaga! Premiera: Dwóch papieży (Sala Czerwona)
Gru 13@19:45
Gru
14
sob
Wydarzenie: Szatańskie tango (Sala Niebieska)
Gru 14@13:30

Kup

„Szatańskie tango” trwa 445 minut (siedem godzin i dwadzieścia pięć minut) i dzieli się na trzy części – na ekranie, po zakończeniu poszczególnych części, pojawia się napis informujący o przerwie.

Część pierwsza: 2 godziny 25 minut
(przerwa: 30 minut)
Część druga: 2 godziny 10 minut
(przerwa: 30 minut)
Część trzecia: 2 godziny 50 minut

Całość z dwiema przerwami trwa: osiem godzin i dwadzieścia pięć minut

Węgierski czarno-biały film z 1994 roku w reżyserii Béli Tarra, będący adaptacją powieści László Krasznahorkaia pod tym samym tytułem. Film, według opinii krytyki, wyznaczył nowe granice języka kina, stając się dziełem-inspiracją dla wielu reżyserów, m.in. Gusa Van Santa. Ponad siedmiogodzinna, czarno-biała, pozbawiona niemal dialogów i zwyczajnie pojmowanej fabuły epopeja siłę swego oddziaływania zawdzięcza przede wszystkim długim, hipnotycznym ujęciom (film składa się z zaledwie 39 scen) oraz cyklicznej strukturze wyznaczanej powracającym motywem tańca – tytułowego szatańskiego tanga.

Niewielka, odległa od miasta wioska na Wielkiej Nizinie Węgierskiej, schyłek ery komunistycznej. Mieszkańcy wioski – pracownicy podupadłej spółdzielni rolniczej – tkwią w marazmie, bez perspektyw na lepsze życie. Ich bieda materialna towarzyszy pustce duchowej i degradacji moralnej. Jednak bohaterowie filmu czekają na jakiś znak, na nadejście Wybawiciela, który pozwoli im rozpocząć nowe życie.

Głosy krytyków:
Koronne przedsięwzięcie wielkiego indywidualisty końca wieku, tworzącego hipnotyczne, alegoryczne filmy bez skrótów narracyjnych (…). W tej wizji dantejskiego labiryntu piekła na ziemi, z ludźmi wirującymi w zamkniętej pętli czasu w kręgu złudnych nadziei, Irimiás jest wodzirejem krainy bez Boga, gdzie nie ma już dzwonnic. Tarr wyraźnie unika dopowiedzeń – może z wyjątkiem jednej sceny, gdy zdjęty chwilowym lękiem złoczyńca pada na kolana przed zrujnowanym kościołem, miejscem śmierci Estike – lecz metafizyczny wymiar jego dzieła jest oczywisty, a Irimiása uznać można za jedną z najlepszych współczesnych personifikacji szatana.

— Adam Garbicz, Szatańskie tango

W „Szatańskim tangu” Krasznahorkai jak nikt inny pokazał zupełną degrengoladę społeczeństwa zmulonego nudą i beznadzieją prowincji, smutkiem komunizmu i klęską „gospodarki niedoboru”, nędzą zapomnianej przez Boga i Pierwszego Sekretarza wsi gdzieś w odmętach puszty. Świata, o którym pamięta jedynie właśnie Szatan, bo to jego królestwo. Świata, w którym, zapijając się palinką, ludzie balansują pomiędzy rozpaczą a nadzieją na ucieczkę z tego najniższego piekielnego kręgu, czekając na obiecanego Mesjasza, który zamiast wyprowadzić ich z domu niewoli, okazuje się być zwykłym hochsztaplerem. (…) Z „Szatańskiego tanga” Béla Tarr, niebywały zupełnie reżyser, podobnie jak Krasznahorkai w literaturze, całkowicie osobny na tle światowej kinematografii, trudno porównywalny z jakimkolwiek innym artystą, zrobił filmowe arcydzieło pod tym samym tytułem.

— Krzysztof Varga, Wojna końca świata

Dramat.
Reż. Béla Tarr
scen.:  László Krasznahorkai, Béla Tarr
muz.: Mihály Víg
zdj.: Gábor Medvigy
mont.: Ágnes Hranitzky
wyk.:
Mihály Víg – Irimiás
Putyi Horváth – Petrina
László Lugossy – Schmidt
Éva Almássy Albert – Pani Schmidt
János Derzsi – Kráner
Irén Szajki – Pani Kráner
Alfréd Járai – Halics
Miklós Székely – Futaki
Erzsébet Gaál – Pani Halics
György Barkó – dyrektor szkoły
Zoltán Kamondi – karczmarz
prod.: Węgry, Niemcy, Szwajcaria, 1994
czas trwania: 445 min (siedem godzin i dwadzieścia pięć minut)

Sty
8
śr
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Ella Fitzgerald: Just One of Those Things (Sala Czerwona)
Sty 8@20:00
Przegląd Filmów Jazzowych „Kino Jazz”: Ella Fitzgerald: Just One of Those Things (Sala Czerwona)

Przed seansem krótki wstęp dziennikarza muzycznego lub muzyka jazzowego, lampka wina lub kufel piwa.

Kup

Ella Fitzgerald była 15-letnią dziewczyną z ulicy, kiedy wygrała konkurs talentów w 1934 roku w Apollo Theatre w Harlemie. W ciągu kilku miesięcy stała się gwiazdą. „Ella: Just One of Those Things” to niezwykła podróż przez sześć dekad pokazująca w jaki sposób jej wysublimowany głos, przekształca tragedie które przeżyła i problemy jakie napotkała, w radość.

W filmie wykorzystano niepublikowane wcześniej zdjęcia i nieznane wywiady, aby w pełni opowiedzieć historię jej muzyki i ożywić Ellę – czarną kobietę, która robi karierę w obliczu wszechobecnego i przerażającego rasizmu.

Oto Ella, której świat nigdy nie znał – niezłomna, zamyślona, zabawna i olśniewająca muzyczna innowatorka. Film pokazuje także zaangażowanie Elli w wojnę o prawa obywatelskie. Bada też wewnętrzne konflikty, które zawsze prześladowały tę wyjątkowo zamkniętą w sobie kobietę: walkę o pogodzenie pragnienia adoracji z tęsknotą za domem, za mężem i synem. W czasach, gdy była największą gwiazdą na świecie, jej pianista i przyjaciel Oscar Peterson powiedział, że ​​Ella jest „najbardziej samotną kobietą na świecie”. Ale jak mówi Jamie Cullum: „jej muzyka jest jednym z powodów, dla których warto być na tej planecie”.

W sobotę 15 czerwca 1996 roku era śpiewającego jazzu odeszła wraz ze śmiercią Elli Fitzgerald. Była ostatnią z czterech największych jazzowych wokalistek (oprócz Billie Holiday, Sarah Vaughan i Carmen McRae), która wyrażała najbardziej płodny okres w historii wokalistyki jazzowej. Ella była obdarzona nadzwyczajnym głosem i zdolnościami, które dały o sobie znać, gdy miała ona zaledwie 16 lat i wstąpiła do The Chick Webb Orchestra w 1935 roku. Z dorobkiem przekraczającym 200 nagranych albumów, najlepiej czuła się w kompozycjach pisanych przez Lorenza Harta, Richarda Rodgersa, George’a Gershwina czy Cole’a Portera. Żaden inny wykonawca jazzowy oprócz niej nie zdobył 13 statuetek Grammy, nikt inny nie wygrał w kategorii najlepsza wokalistka jazzowa trzy razy z rzędu. Znakomicie czuła się w wolnych, nastrojowych kompozycjach. Także jej wyjątkowa technika „scatowania” sprawiała, iż Ella pracowała z wieloma utalentowanymi muzykami, którzy doceniali i podziwiali jej nadzwyczajny dar wyrażania emocji śpiewem. To zachwyt nad jej głosem sprawił również, że Ella pojawiła się w kilku filmach. Ostatnie lata życia spędziła w odosobnieniu, cierpiąc na niewydolność serca oraz na cukrzycę, której komplikacje wymogły amputację obu nóg.